سایت دانشجویی

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
logo
آموزش وبلاگ نویسی نوین در 2022 قسمت اول

با سلام و خدا قوت مهندسان کامپیوتر که علاقمند به وبلاگ نویسی و تولید محتوا هستنید، من در این چند پست به شما خواهم گفت که چگونه میتواننید به راحتی و با دونستن چند نکته مهم در سئو و اصول حرفه ای نوشتن یک مقاله در وبگاه خود یک، وبلاگ حرفه ای داشته باشید.

شما میتوانید با کمترین هزینه زیر 50 هزار تومان وبگاه خودتون را را اندازی کرده و شروع به فعالیت حرفه ی زیبا و حرفه ای وبلاگ نویسی شوید.

 

اول از همه شما باید با سایت و وبلاگ و نوع عملکرد ان آشنا شود، در سایت شما میتوانید محتوای خودتون را به اشتراک بگذارید.
و یک سایت با محتوای خوب میتوانید محتوای شما را پاپ سئو قرار دهد، وبلاک برعکس شبکه های اجتماعی میتوانید هر چه قدر میخواهید عکس و فیلم و متن در سایت قرار دهید ولی یک اختلاف اصلی بین این دو در زمان به روز رسانی و در دسترس بودن هست.

به عنوان مثال یک گروه خبرنگاری میتوانند در زمان 10 دقیقیه محتوای خبری خود را در شبکه های اجتماهی قرار دهدند ولی برای وبلاگ این زمان به 3 برابر یا بیشتر تبدیل شود.

شما در عرض 10 دقیقه میتوانید یک پست را در تویتر قرار دهید ولی در وبلاگ شما باید مطلب را نوشته و نیاز به حد عقل 400 کلمه و عکس و ویرایش هست.

این را هم بگم اگر شما در بلاگ یک پست عالی تولید کنید میتوانید تاثیر خیلی بیشتری نستب به شبکه های اجتماعی داشت،چون بیشتر محتوای شبکه های اجتماعی از وبلاگ ها و سایت های موتور جست و جوگر که پیدا میشود تولید میشود.

دسترسی به سایت ها کمی راحت تر از دسترسی به شبکه های اجتماعی هست شما میتوانید یک محتوا را در گوگل سرچ کنید ولی نمیتوانید محتوای داخل شبکه های اجتماعی را ببنید و در شبکه های اجتماعی سرچ کنید.

یک مثال بزنم شما میتوانید در گوگل کمله ی ایران را سرچ کنید و به سایت های زیادی دسترسی داشته باشید و به هشتک هایی که در شبکه های اجتماعی واتس آپ و اینستاگرام و تلگرام وجود دارد دسترسی داشته باشید.

به طور نا شناس میتوانید به سایت ها و وبلاگ ها دسترسی داشته باشید ولی نمیتوانید به طور ناشناس به یک پیج اینستاگرام را ببینید و نظر دهید.

در کل خودم به شخصه سایت را ترجیه میدم به شبکه های اجتماعی و اگه قرار باشه شبکه اجتماعی هم باشد،شبکه اجتماعی خودم را ترجیه میدم که کل محتواش دست خودم باشد.

وقتی اینستاگرام را پاک کردم به طور ناگهانی حدود 10 ساعت از وقتم ازاد شد و نمیدونم این وقت را کجا و چگونه استفاده میکردم ): .

حالا درسته بیش از 80 درصد وقت خودمون را در شبکه های اجتماعی هستیم ولی باید این را در نظر گفت که اگه جامعه بدون تولید محتوا در سایت بمونه رسانه های بیگانه میان و تولید محتوا میکنند و سایت های زرد وتبلیغاتی بیشتر میشود، این را هم در نظر بگیرید که ممکن هست که اینستاگرام مانند بقیه شبکه های اجتماعی دیگر هم بسته شود و تمامی زحمات و وقتی که برای آن گذاشته ایم هدر برود.

وقتی تولید محتوا کنیم میتوانیم بعد ها سایت اختصاصی در داخل کشور راه اندازی کنیم تا دیتا اینترنت به خارج از کشور نرود و در صورت داخلی شدن اینترنت به محتوای خودمون دسترسی داریم.

اول از همه باید بگم باید یک سیستم وبلاگ دهی انتخاب کنید که باهاش هم راحت باشید و امکانات بالایی داشته باشد.

سیستم های وبلاگ دهی ایرانی زیادی هستند که به طور دقیق از ساده ترینش تا حرفه ای ترینش هم برسی میکنیم و هم آموزش میدم و هم نقات قوت و ضعفش را برسی میکنیم.

سپس خرید یک دامنه ملی یا بیین الملی هست که برای شروع حتما پیشنهاد میکنم خریداری شود تا درصورت حذف یا تغییر سیستم وبلاگ دهی خود به مشکل بر نخورید و تمامی بک لینک ها و محتوا را فقط انتقال دهید.

به مرور زمان هم دامنه هم ارزش پیدا میکند و میتوانید برند سازی کنید با محتوای خودتون، دامنه ی خوب حتما انتخاب کنید که هم سرچ کردنش راحت باشد و هم مفهومی باشد و هم در ذهن افراد سپرده شود.

در پست بعدی تعدادی از هاست دهی ها و ارائه دهنده های دامنه را معرفی خواهم کرد، پیشنهاد من خرید دامنه های مدت دار 3 سال به بالا هست که در صورت فراموشی تمدید دامنه راحت بتوانید دامنه را تا مدت ها داشته باشید، در صورت فراموشی تمدید دامنه افراد سودجو دامنه ی شما را خریداری نکنند تا حق مالکیت دامنه از شما سلب شود.

بعد از خرید دامنه شما باید دی ان اس هارو به هاست یا وبلاگ دهی خودتون وصل کنید تا دامنه ادرس اصلی وبلاگ در موتور های جست و جوگر شود.

اقدام بعدی انتخاب قالب برای سایت هست که مهم ترین مسئله انتخاب و مدیریت و به روز رسانی سایت می باشد، خیلی از دوستان قالب مناسبی ندارند ولی محتوا عالی برای سایت خودشون دارند برای همین بیننده از سایت دیدن نمیکند.

در پست بعدی آموزش وبلاگ دهی بلاگفا را آماده میکنم و روش اتصال دامنه به بلاگفا را توضیح میدم.    

نویسنده یوسف لایقی مهربانی


۴۵۹ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۵۶۵
موافقین۱ مخالفین۰
برچسب ها : , , , , , , , ,

admin

سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۲۲ ب.ظ

دسته: آموزش وبلاگ نویسی ,

نظرات
نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی